10 Temmuz 2013 Çarşamba

İTALYA VE MİMARLIK


yurtdışı eğitim


ÜNİVERSİTE


http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0726.JPG

İtalya ve mimarlık... Çoğu insan için birbiriyle son derecede örtüşen iki kavram. İtalya, yıllardır derslerimizde gördüğümüz gibi bir çok medeniyetin beşiği, çoğu kavramın çıkış noktası, sanatın doğduğu ve ilk örneklerini görebileceğimiz yegane ülke. İtalya’yı, her köşesinde derin bir tarih barındıran, tüm sanat ve mimarlık akımlarının örneklerini görebileceğimiz bir açık hava müzesi olarak nitelendirebiliriz.


http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSCN9739.JPG
Çoğu öğrenci, mimarlık eğitimini yurtdışında yüksek lisans veya doktora eğitimi alarak sonlandırmak ister. Yurtdışında eğitim görmek, farklı bir iş piyasasında tecrübe edinmek, yeni kültürleri tanımak ve de yeni bir dil öğrenmek, çoğu öğrencinin yurtdışı beklentileri içerisinde yer alır. http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0728.JPG

Türkiye ve İtalya üniversite eğitim sistemlerinin temel farklılıkları var. İtalya’da üniversite 3+2 sistemi ile okutuluyor ve isteğe bağlı olarak beş yıllık eğitim sonrasında bir yıllık ücretli, özel lisansüstü yapılabiliyor.

Aynı zamanda 3+2 üniversite eğitiminden (laurea) sonra, doktora yapılabiliyor. Doktora, İtalya’da da, ülkemizde de olduğu gibi, dört yıl sürüyor. Bunun yanı sıra, üniversitede üç yıllık eğitimini tamamlamış öğrenciler “laurea specialistica” denilen iki yıllık uzmanlaşma eğitimi yerine bir yıllık, “birinci derecede Master” olarak isimlendirilmiş ve uygulamaya yönelik bir lisansüstü (Master) eğitimi görebiliyorlar.

Ancak mimar unvanı elde edebilmek için 3+2 eğitim süreci tamamlanıp, temel mimarlık ilkelerine dayanan zorunlu bir sınava girilmesi gerekiyor. Buna rağmen Türk öğrenciler olarak biz, ülkemizde mezun olduğumuzda elde ettiğimiz mimarlık unvanı ile burada da serbest piyasada çalışabiliyoruz. Öte yandan “Bachelor” unvanı ile ikinci derecede lisansüstü olarak isimlendirilmiş 3+2 eğitim sonrasındaki lisansüstü eğitimini ve doktora eğitimini alamıyoruz. Bu yüzden ilk aşama olarak iki yıllık üniversitede uzmanlaşma eğitimini tamamlamamız gerekmektedir.

http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0730.JPG

http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0714.JPG


http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0720.JPG
Ders ve proje içerikleri açısından da, İtalyan lisans ve lisansüstü eğitimlerinde ülkemizdeki mimarlık fakülteleri ile çok büyük farklılıklar bulunmuyor. Ancak eğitimine devam etmekte olduğum yapı mimarlığı programında, proje dersleri işleyişi ve ilerleyişi açısından, üniversite bünyesindeki diğer mimarlık programlarından biraz daha farklı bir yöntem takip ediliyor. En yüksek kredili ders olan proje dersinin iki yıl süresince devam edeceği programda, projeler iki yılın sonunda sunum ve üzerine yazılmış bir tez ile teslim edilecek.

http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0723.JPG


http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0721.JPG
Ana proje dersi dışında, mimarlık bölümü ile ortak verilen koruma dersinde, iki yıl boyunca ayrıntılı bir restorasyon projesi yürütülecek. Ayrıca projenin röleve alma ve tarihini araştırma kısımları ile ilgilenilecek. Biz yapı mimarlığı bölümü olarak projemizi, eğitimimizin ikinci yılında, binanın strüktürel hesapları ile sonuçlandıracağız.

Her iki projede de strüktür bilincini geliştirebilmek amacıyla, betonarme ve çelik başta olmak üzere, yapı hesapları üzerine çeşitli dersler görülüyor. Fakat bu derslerde, öncelikle yapılara dair fikir sahibi olabilmemiz için verilmesi gereken teorik bilgiler yerine, çoğunlukla teknik bilgilere yoğunlaşılıyor. http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0715.JPG

Yurtdışı eğitiminin, belirtilen sorunları dışında, bir yabancı öğrenci için farklı zorlukları da olduğu hatırlatılmalıyız.http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0711.JPG


http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0716.JPG
http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0717.JPG

Milano’daki öğrenci yaşamına değinmek gerekirse… Tasarımın her alanından söz sahibi firmaları ve sanatçıları bünyesinde barındıran, her ay farklı bölgelerinde çeşitli mimarlık ve tasarım sergileri ile dünyaca ünlü fuarlara sahne olan Milano’nun, bir tasarım öğrencisine görüş açısını genişletebilmesi için büyük yardımı olacaktır.
Mimarlık, hepimizin bildiği gibi araştırma ve örnekler ile desteklenen bir meslek. Ve İtalya, özellikle de İtalyan tasarım alanının kalbi olarak nitelendirilen Milano, araştırma yapmak ve görüş açısını genişletmek isteyenler için çok çeşitli imkanlar sağlıyor. Ayrıca Milano, Avrupa’nın bir çok önemli merkezine yakin coğrafi konumu ile diğer Avrupa ülkelerini ziyaret edebilme fırsatını sunuyor.
http://www.mimarizm.com/V_Images/2009/Dis_Ses/ipek_cevik_politecnico/DSC_0740.JPG

Milano şehir yaşamında, çoğumuzun Türkiye’nin büyük kentlerinden tanıdık olduğu bir kaos kendini baş gösteriyor. İtalya’nın diğer şehirlerine nazaran Milano’da çok daha yoğun ve hızlı akan bir yaşamla karşılaşılıyor. Birçok kişinin düşüncelerinde şekillenmiş İtalya manzarası, dar sokakların büyük sevimli meydanlara kavuştuğu, şehir gürültüsünden sıyrılmış, sakin, keyifli bir hayatın akıp gittiği, az katlı ve bitişik nizamda yapılar kümesinden meydana gelen, komşuluk ilişkilerinin güçlü olduğu büyüleyici şehirlerdir. Ancak bütün bu söylemlerin aksine, Milano’da bu manzara çok nadir görülebiliyor. Gelişen sanayinin, yükselen binaların ve iş yerlerinden evlerine koşuşturan insanların sergiledikleri manzara, hayallerimizdeki İtalya görüntüsünü değiştirebilir. Ancak bütün bunlara rağmen, şehrin sadece yarım saat uzağına gidildiğinde hayallerde şekillenmiş manzarayla karşılaşmak olasıdır. Şehirle ilgili yaptığım genellemeler, Milano ve kuzey İtalya şehirleri ile sınırlandırılabilir. Çünkü Toskana Bölgesi ve Güney İtalya, tarihi şehir yapılarını savaş dönemi ve sonrasında süregelmiş değişimlere rağmen korumaktadır. Ancak metropol yaşamına ve aktif hayata alışmış bizler için ve bütün etkinlikleriyle yılın her mevsimi aktif olan, yaşayan şehir Milano, İtalya’da uzun süreli bir deneyim için en doğru tercih gibi gözüküyor. Bir mimarlık öğrencisinin mesleki gelişim süreci için, üniversiteleri ve şehir yaşamı ile yeterince fırsat sunuyor.

BÖLÜMLER

Bölümü, kendi bilimsel projeye indicato gibi ilgili sektörlerde araştırma faaliyetleri yürütmek içeriği ve / veya yöntemler İlişkin yanı sıra üniversite boyunca eğitim faaliyetleri Sorumlu becerilerinin geliştirilmesi için kurumsal koltuk temsil eder.

Ocak 2013 tarihinden bu yana üniversitenin yeni bölüm yapısı yürürlüğe girmiştir, aşağıdaki gibi tanımlanır araştırma 12 Bölümler oluşur:

Uzay Bilimleri ve Teknoloji (Kafa: Franco-Bernelli Zazzera)
Mimari ve Kentsel Çalışmalar (Kafa: Gabriele PASQUI)
Mimarlık, Yapılı Çevre ve İnşaat Mühendisliği (Genel: Stefano Della Torre)
Kimya, Malzeme ve Kimya Mühendisliği "Giulio Natta" (Kafa: Maurizio Masi)
Tasarım (Genel: Silvia Piardi)
Elektronik, Bilgi ve Biyomühendislik (Head: Gianantonio Magnani)
Enerji (Başkanı: Fabio Inzoli)
İnşaat ve Çevre Mühendisliği (Genel: Gianpaolo Rosati)
Yönetim, Ekonomi ve Endüstri Mühendisliği (Genel: Cristina Masella)
Matematik (Genel: Piercesare Seki)
Mekanik (Kafa: Ferruccio Resta)
Fizik (Genel: Franco Ciccacci)


AKTİF BÖLÜMLER LİSTESİ

MİMARLIK VE PLANLAMA BÖLÜMÜ (DIAP)
BİYOMEDİKAL BÖLÜMÜ
KİMYA VE KİMYASAL ANABİLİM DALI MÜHENDİSLİK MALZEMELERİ
ELEKTRONİK BÖLÜMÜ VE BİLGİLERİ (DEI)
ELEKTRİK BÖLÜMÜ
ENERJİ BÖLÜMÜ
FİZİK BÖLÜMÜ
ENDÜSTRİYEL TASARIM BÖLÜMÜ, SANAT, MODA VE İLETİŞİM (INDIGO)
UZAY MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ (DIG)
HİDROLİK MÜHENDİSLİK, ÇEVRE ALTYAPI YOL, ALGILAMA (DIIAR) BÖLÜMÜ
YAPI MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ (DIS)
MATEMATİK BÖLÜMÜ
MEKANİK BÖLÜMÜ
TASARIMI BÖLÜMÜ
BİLİM VE TEKNOLOJİ YAPILI ÇEVRE (BEST) BÖLÜMÜ


http://www.arch.polimi.it/cms/file/9871/ax_arch.jpg http://www.arch.polimi.it/cms/file/9871/050-03.jpg

Program altı dönem boyunca gelişeceği (üç yıl) ve genel faaliyetleri 180 AKTS kredisi altında toplanmıştır. Her dönem Etkinlikler eğitim yolu gelişiminde birincil odak noktası olarak kabul edilen bir tasarım odaklı stüdyosu, üzerine ortalanır. Çeşitli tasarım öğretmenler araştırma, teknik ve pratik bilgileri bir araya getirmek için yönetmek Aslında kurulan profesyoneller bulunmaktadır. Ek çekirdek ve seçmeli dersler de tasarım stüdyosu eşlik ve kurs, deneme ve sınavlar bir kombinasyonu yoluyla değerlendirilir. 

Öğrenciler ayrıca öğretim ve araştırma personeli arasından seçilebilir, uzman öğretmenler tarafından desteklenecektir. Geziler, konut atölyeler, değişim programları ve diğer eğitim faaliyetleri kendi çıkarları doğrultusunda kendi profilini geliştirmek için daha fazla fırsat ile öğrencilere sağlar.  

Kariyer fırsatları
üç yıl, ön-profesyonel lisans mimarlık alanında sağlam bir temel geliştirmek için arayan herkes için tasarlanmıştır, ya da mimarlık ile ilgili alanlarda çalışan veya yüksek lisans programları sürekli eğitim için. 
http://sdyurtdisiegitim.com.tr/anasayfa
http://sdyurtdisiegitim.com.tr/anasayfahttp://sdyurtdisiegitim.com.tr/anasayfa

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder