7 Aralık 2013 Cumartesi

FRANSADA EGİTİM

FRANSADA EGİTİM
Fransız yüksek öğretim sistemi eğitim kurumları açısından büyük bir çeşitlilik üzerine kuruludur. Üniversitelerin dışında yüksek eğitim veren pek çok başka okul ve enstitüler mevcuttur. Bütün bu yüksek öğretim kurumlarındaki eğitim kalitesi Devlet güvencesindedir.
Bütün yüksek öğretim kurumlarında eğitim kalitesi Devlet tarafından titizlikle takip edilir.
Yüksek öğretim programlarına daha önceden girmiş olan uluslararası öğrenciler de bu eğitimlerini Fransa’da uzmanlık eğitimleriyle tamamlama olanağına sahiptirler.
Dolayısıyla bu öğrenciler tamamlamış oldukları bu eğitim aşamalarından muaf olarak Fransız eğitim programlarına dahil olabilirler. Bu Fransa'da eğitim almanın en avantajlarından biridir.
Fransada egitim  lisans 3 yıl 180 kredir Ön lisans 2 yıl 120 kredidir
Öğrencinin fransada üniversite okuyabilmesi için b2 seviyesinde Fransızca bilmesi ve bunu kanıtlaması gerekmektedir DALF-DELF B2 diplomasına sahip olması veya TCF-DAP ya da TEF sınavına girerek bunu belgelendirmesi gerekmektedir
Lisans basvuruları her yıl 1 aralık -31 ocak tarihleri arasındadır ve bu hiçbir zaman degişmez Sonuclarda nisan ve mayıs aylarında gelir  basvuruyu yapabilmek için  öğrencinin türkiyede bir bölümü kazanmıs olması gerekmektedir kazandıgı bölüme yada kardeş yan dallara girmesi mümkündür ..ayrıca öğrencimizin lise 2 ve 3 sınıf notları ve 4.sınıf ilk dönem notlarının önemi cok büyüktür .cünkü basvurular ilk dönme sonunda yapılır .ayrıca Fransa üniversitelerine giren öğrencilerin ilk yıllar eleme yıllarıdır egitime baslayan öğrencilerin % 25 ilk iki yılda geri dönerler bu nedenle Fransızca bilmek cok önemli bir unsurdur .

Mühendislik okullarına kabul almanın 3 yolu vardır:
1. Türkiye’de liseyi bitirip Fransa’da bir lisede 2 sene bilimsel hazırlık okuyup mühendislik okulu sınavına başvurmak.

2. Fransa’da bir üniversitede temel bilimler dallarından birine başlayıp (örneğin Fizik, Kimya, Biyoloji) 2 yıl okuduktan sonra mühendislik okulu sınavlarına başvurmak. Sınavda başarılı olunursa mühendislik okuluna başlamak, olunamazsa üniversitede okunan bölüme devam etmek. (Üniversitede temel bilimler okuyup çok yüksek bir ortalamayla mühendislik okullarına dosya ile de başvuru yapılabilir fakat bu çok zor bir başvuru şeklidir.)

3. Meslek Yüksek Okullarında 2 sene mesleğe yönelik bir eğitim aldıktan sonra mühendislik okullarına başvurmak.

Ticaret ve İşletme okulları:
Hem sınavla öğrenci alır hem de paralıdır. 2 yıl ekonomi veya sosyal ağırlıklı bir hazırlık programında veya üniversitede bir bölümde okuyup ticaret ve işletme okullarının sınavları denenebilir. Başarılı olunursa 3 yıl daha okunup Grande Ecoles diploması alınır.
İşletme ve ticaret bölümlerini üniversitelerde de bulmak mümkündür. Üniversitelerde verilen işletme eğitimi “Grandes Ecoles'e göre daha teoriktir, “Grandes Ecoles” öğrenciyi daha çok profesyonel hayata hazırlar.

3-Özel Okul ve Enstitüler (sanat, mimarlık, sağlık vs.):
Üniversiteler ve Grandes Ecoles’ler dışında, 3000’den fazla devlet ya da özel eğitim kurumunda belirli sektörlere yönelik eğitim programları mevcuttur; Tıp dışı sağlık sektörü, görsel işitsel sektör, iletişim, gazetecilik, sosyal hizmet meslekleri, moda, tasarım, turizm, aşçılık, tarım, ziraat alanında uzmanlaşmış okul ya da enstitüler…

Bu kurumlar devlet diploması ya da kuruma ait diploma veya sertifika verirler.

Eğitim süresi 2 ila 5 yıl arasındadır.

Bu okullara kabuller sınavla ya da dosya üzerinden yapılır.

Mimarlık bölümü:
Üniversitelerde bulunmaz. Mimarlık okulları da dosya ile kabul alır, 3 sene lisans ve 2 sene master programı halindedir. Toplam 5 sene okuduktan sonra devlet mimarlık diploması alınabilir, 3 yıllık lisans okumak bunun için yeterli değildir. Kendi adına imza yetkisi almak ve büro açmak için 6 yıl okumak gerekir.

Tıp, Diş Hekimliği ve Eczacılık:
Üniversitelerde bulunur ve dosya ile başvuru alırlar. Bu iki bölümün ilk senesi ortak okunur ve sene sonunda sınav yapılır. İstatistiklere göre, ilk seneyi okuyan öğrencilerin %20si ikinci seneye devam edebilmektedir. Sınıf tekrarı yapma hakkı bir seferdir. İkinci sefer sınıf tekrarı yapma durumunda kalan öğrenciler üniversitelerin biyoloji bölümlerine yönlendirilir.

Sanat okullarına başvurularda öğrencilerin kendileri ile direk iletişime geçmelerini ve başvurularını bu şekilde iletmelerini istemektedir.

Lisansta Fransa’da öğrencinin tek bir bölüm ve 3 üniversite tercih etme hakkı vardır. Yüksek lisansta ise 15 tercih hakkı vardır.

Fransız yükseköğretim kurumlarına yıllık kayıt harçları;
Lisans öğrenciler için yaklaşık 175 Euro
Master öğrencileri için yaklaşık 235 Euro
Doktora öğrencileri yaklaşık 350 Euro
Mühendislik okulu öğrencileri için yaklaşık 550 Euro’dur.
 
  Daha Fazla Bilgi Alın


 
 
                                     

 
 
 Eğitim kurumları sonuçları 15 Haziran ile 15 Eylül tarihleri arasında açıklarlar. Bu dönemi dikkate almak gerekir zira bazı durumlarda gidişle ilgili tüm hazırlıklarınızı tamamlamak için bir ay kadar bir zamanınız olmayabilir.
Kesin kaydınız ancak Fransa’ya vardıktan sonra yapılacaktır: Derslerinize başlamadan önce, gideceğiniz üniversite açısından bir idari bir de pedagojik olmak üzere iki boyutu olan kesin kayıt işlemlerinizi bütün öğrenciler için olduğu gibi ancak o zaman halledebilirsiniz.
Gittiğiniz öğretim kurumu kesin kaydınızı yaptırdığınızda size bir kayıt belgesi ve öğrenci kimliği verecektir. Bu iki belge sizin resmi öğrenci statüsü kazandığınızı gösteren belgelerdir. Bu belgelerin size verilmesi ancak tüm kayıt ücretlerinin ödenmesinin ardından elden yapılabilir. Ama her durumda size kabul sertifikası vermiş olan öğretim kurumu kesin kayıt için size bildirilen tarihe kadar kayıt hakkınızı saklı tutmakla yükümlüdür.
Fransız yüksek öğretim kurumlarının özerk yapısı her kurumun kendi kabul kriterlerini belirlemesine olanak sağlar. Bu konuyla ilgili olarak da SD YURT DIŞI EGİTİM size yardıma hazırdır
Üniversitelerde Lisans ve Master 1 programlarına kabul her yıl Haziran ayında toplanan bir seçici komisyon tarafından gerçekleştirilir.




 
Üye Ol Şifremi Unuttum


TIP ,HUKUK ,MİMARLIK ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN !
Üniversite 1. sınıf, Tıp 1. sınıf (PCEM1) ve Hukuk Yeterlik sınıfına kayıtlarda Fransa Büyükelçilikleri’nce yürütülen bir prosedür söz konusudur ve Ön kabul dosyaları (DAP) bu elçiliklerden mutlaka girilecek yıldan önceki yıl 15 Kasım tarihinden itibaren alınmalıdır. Mimarlık okullarıyla ilgili olarak da yine özel bir prosedür uygulanmaktadır.BU KONUDA SİZLERE SD YURT DIŞI EGİTİM DANIŞMANLIGI  YARDIMCI OLACAKTIR
 ÜNİVERSİTELER
KISA SÜRELİ EGİTİM PROGRAMLARI
İki ya da üç yıllık olarak düzenlenmiş olan bu eğitim programları iş dünyası, sanayi veya hizmet sektörlerine yöneliktir.
Bu programlar, üniversitelere bağlı çok disiplinli enstitüler (Yüksek Teknoloji Enstitüleri – IUT) veya uzmanlık eğitimi veren okullarca düzenlenir.
Bu kürsüslerdeki program dahilinde mutlaka şirketler bünyesinde düzenlenen stajlarla adaylar iş dünyasına hazırlanırlar. Bu eğitim programları çok seçici ve titiz bir değerlendirme sürecinin ardından öğrencilerini kabul ederler.
Bu kısa süreli eğitim programları arasında yer alan Yüksek Teknoloji Enstitüleri'ne – IUT dikkat çekmek gerekir. Bu programlar orta öğretimdeki üst sınıfları oluşturur. Öğrenim sonrası 100 farklı branşta, BTS adı verilen "Yüksek Teknisyen Brövesi" verilir. BTS brövesi doğrudan mesleğe girmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır.
Uzun süreli eğitim programları


Bu programları üniversiteler veya "Grandes Ecoles" ler (Büyük Ekoller) yürütür ve eğitim kurumlarına göre farklı farklı düzenlenirler.
Fransa'da dersler teori anlatımına dayalı klasik ve pratiğe dayalı uygulamalı yöntemle işlenir. Akademik yıl genelde Eylül veya Ekim ayında başlar ve Mayıs ya da Haziran ayı gibi sona erer.Yıl içi yapılan kontroller ve genel sınavlar olmak üzere iki tıp sınav vardır.

Üniversitelerde eğitim üç seviye de düzenlenir
Fransız liseleri, lisans başvurularında dil muhafiyetine sahip. Yani onlardan Fransızca seviyelerini kanıtlamaları istenmiyor. Dil avantajının dışında başka özel bir ayrıcalıkları mevcut değil.:


Lisans : (3 yıl eğitim) altı yarıyıl olarak düzenlenir ve 180 ECTS kredisi alınması suretiyle tamamlanır.

Master : (5 yıl eğitim) 4 yarıyılda 120 ECTS kredisiyle tamamlanır. Dört yarıyıl tamamlandığında öğrenciler iki yol seçebilirler. Biri, "bilim uzmanlığı" master programı (eski DEA) olup genel olarak doktora yapmak isteyen öğrencilere hitap eder. Diğeri ise "mesleki" master programı (eski DESS) olup öğrencileri aktif meslek yaşamına hazırlar.

Daha önce almış oldukları üniversite öğrenimlerine göre, bir veya iki yıllık uzmanlaşma eğitimi görmek isteyen yabancı öğrenciler doğrudan doğruya Master sınıflarına kabul edilebilirler.

Doktora: (8 yıl eğitim) 6 yarıyıl olarak düzenlenir ve 180 ECTS kredisiyle tamamlanır.

Grandes Ecoles’lerde... Grandes Ecoles’lerde veya özel uzmanlık eğitimi veren okullarda eğitim 5 yıllıktır ve gerek girilen okul bünyesinde gerekse orta öğretim kurumları bünyesinde alınacak iki yıllık bir hazırlık eğitimini de kapsar.

Bu durumda "hazırlık sınıfları" söz konusu olup bu hazırlık sınıflarını bitirenler son derece seçici olan giriş sınavlarına girme hakkı kazanırlar. Toplam 5 yıllık eğitim sonrası öğrenciler master derecesi alırlar.
Fransız yüksek eğitiminde iki tür ders yapma yöntemi bulunmaktadır:
Klasik ders yöntemi: 100 ila 1000 kişilik anfilerde öğretim elemanının ders anlatıp öğrencilerin not aldığı ders yöntemidir. Bu dersler için çoğu zaman öğretim elemanları tarafından hazırlanan ve öğrencilerin dönem sonunda sınavlara hazırlanmak için edinebildikleri teksir halindeki ders kitapçıkları bulunmaktadır.
Uygulamalı Çalışmalar – Yönlendirmeli Çalışmalar: Uygulamalı çalışmalar ve yönlendirmeli çalışmalar belli sayıda öğrencinin katıldığı gruplar halinde yapılır ve derslerde öğrenilen teorik bilgileri pekiştirmeye ve uygulamaya yöneliktir. Bunlar katılımların kontrol edilmediği klasik derslerin aksine zorunludur.
Akademik yıl
Fransa’da akademik yıl, öğretim kurumlarına ve izlenen programlara göre, Eylül veya Ekim ayında başlayıp Mayıs ya da Haziran ayında sona erer.
Üniversite akademik takviminde değişik tatil dönemleri yer alır: Aralık-Ocak aylarında Noel ve yılbaşı tatilini içine alan iki hafta; Şubat ayında iki haftalık kış tatili ve Mart sonu-Mayıs başlarında iki haftalık Paskalya tatili yapılır. Yaz tatili ise iki aydan fazla sürer ve her yıl Temmuz-Ağustos aylarını içine alır.
Sınavlar
Fransız yüksek öğretim sisteminde iki tür sınav bulunmaktadır.
Yıl içi kontroller, yıl içi öğrenilenleri ölçmeye yönelik olarak yapılır ve yıl boyunca kısa sınavlar olarak gerçekleştirilir.
Genel sınavlar da  derslerin tamamını kapsayacak şekilde iki kez yapılan sınavlardır.
Üniversitede dersler genellikle birbirini tamamlayan modüller (birbiriyle bağlantılı ders grupları) şeklinde düzenlenir. Diploma, bazıları zorunlu bazıları seçmeli "n" sayıda modül içerir.
Öğrenciler üniversiteler için sadece 175 ile 550 avro arasında değişen yıllık bir eğitim harcı ödemektedirler. Özel okullar ve « Grands Ecoles » ler için de ücretler 300 ile 15.000 avro arasında değişmektedir.
Fransa’da yüksek öğretim ücretleri her yıl Devletin bütün öğrencileri düşünerek gösterdiği çabalar sayesinde oldukça makul düzeydedir.
Devletin her yıl Fransız ya da yabancı öğrenci başına sağladığı katkı ortalama 8000  ila 14000 Avro arasındadır.
Fransa’da günlük yaşam için gerekli aylık bütçe 700 ile 1000 Avro civarındadır. Bu bütçenin altında bir parayla normal bir yaşam sürmek ve Fransa’daki öğrenciliğinizi dolu dolu yaşamak için güçlüklerle karşılaşabilirsiniz.
Ayrıca Fransız Hükümeti’nin sunduğu burs olanakları mevcuttur.
Paris dışındaki kentlerin hepsinde de her alanda çok kaliteli okullar mevcuttur. Bu üniversiteler için de böyledir ama en önde gelen işletme ve mühendislik okullarının çoğu da bu şehirlerdedir.
Fransa’daki yaşam maliyeti diğer Batı Avrupa ülkeleriyle kıyaslanabilir. Ülke genelinde yaşam maliyeti homojen değildir. Örneğin Paris’te yaşam özellikle kiralar açısından diğer kentlere göre daha yüksektir.
Şunu hemen söyleyelim: Paris’te ucuz kiralık ev bulmak neredeyse imkânsızdır. Bu nedenle biz öğrencilere daima Fransız öğrencilerin % 80’inin de yaptığı gibi Paris dışında bir şehirde okumalarını tavsiye ediyoruz.
Paris dışındaki kentlerin hepsinde de her alanda çok kaliteli okullar mevcuttur. Bu üniversiteler için de böyledir ama en önde gelen yöneticilik ve mühendislik okullarının çoğu da bu şehirlerdedir.
Paris dışında gidilebilecek yerler oldukça çok ve buralarda yaşam kalitesi çok yüksektir.
Paris dışında, tercihinize göre büyük şehirlerde, daha küçük şehirlerde, deniz kıyısında, dağlara yakın ve büyük doğa zenginliklerine sahip yerlerde öğrenim seçeneklerine sahipsiniz.
Buralarda stresten uzak, rahat ve konforlu bir yaşam sürebilir, çok daha rahat sosyalleşebilirsiniz.
FRANSADA YASAM MASRAFLARI
Öğrenciler için daire, stüdyo tipi daireler ve tek kişilik odalar sunan Devlet yurtları vardır. Oda kirası 120 Euros, stüdyo kirası 300 Euros civarındadır. Ancak bu yurtlara burslu olmayan öğrencilerin kabul edilmesi oldukça zordur. Genellikle bir öğrencinin düzgün koşullarda yaşayabilmesi için aylık asgari 850 Euro, Paris için ise 1000 ila 1200 Euro gereklidir.
 . Fakat konaklama ücretini hesaplarken, 1 yıllık oturma izni olan tüm öğrencilere devlet tarafından kirasının en az 1/3’ünün kira yardımı şeklinde geri ödendiğini de unutmamak gerekir.


Fransa’da Çalışmak
“Öğrenci” ibaresini taşıyan oturum belgesi (0FII geçerli kıldığı VLS-TS veya oturum kartı) herhangi bir idari ön izin alınmasına gerek kalmaksızın, yıllık çalışma süresinin %60 ını geçmeyen sürede (yani yıllık 964 saatlik) ücreti bir etkinlik yapılması mümkündür.
Ücretli olsun ya da olmasın öğrencinin eğitimi çerçevesinde (bir staj sözleşmesiyle) stajda geçirdiği saatler çalışma saati sayılmaz. Min. saatlik ücret brüt 8,82 Euro’dur.


Hükümet Bursları
Fransız Hükümeti burslarının çoğunluğu Fransız Dış İşleri Bakanlığı tarafından verilir ve yılda yaklaşık 22 000 öğrencinin bursu karşılanır. 2 çeşit burs vardır :

-Yabancı hükümetler ile Fransız Büyükelçiliklerimiz arasında mevcut işbirlikleri kapsamında verilen burslar.
-Eiffel programları gibi “excellence” (üstün başarı) bursları.

Fransa’da Yaşam
Her bölgesi farklı kültürel zenginliklere sahip güçlü bir tarım ülkesi olan çağdaş Fransa, doğal güzelliklerini korumakta, geleneklerine sahip çıkmakta ve ürünlerinin orjinalliğini değerlendirmektedir. 6 milli park, 126 doğal sit alanı ve 400’den fazla biyolojik ortamı koruma bölgesi bulunmaktadır. Ve dahası Cathares şatoları, Larzac yaylası, Raz zirvesi, Auvergne bölgesinde volkanlar gibi keşfedilecek birçok yer bulunmaktadır.

Fransızların yarısı nüfusu 50.000’in üzerinde olan şehirlerde yaşamaktadırlar. Paris ve Paris’in banliyölerinde yaklaşık 10 milyon kişi yaşamaktadır. Metropolleri terk edip orta ölçekli şehirlerde yaşamayı tercih eden Fransızların sayısı gittikçe artmaktadır.
Etrafı 4 denizle çevrili Fransa’nın ( Kuzey ve Manş denizleri, Atlas okyanusu ve Akdeniz) 5500 kilometrelik bir kıyı kesimi vardır. Herkes kendi köyüyle, bölgesiyle, mutfak kültürüyle veya bölgesel “şarabıyla” gurur duymaktadır. Zaten General de Gaulle de bu zenginliği “ peynir çeşidi 400'den fazla olan bir ülke nasıl yönetilir?” şeklinde ifade etmiştir.

ÜCRETSİZ
SİZE ÖZEL ÜNİVERSİTE ARASTIRMASI BÜTÇE ANALİZİ VE AKADEMİK RAPORLAMA …
Hayalinizdeki meslegi okuyabilmeniz  için hangi üniversite hangi ülke hangi bölüm hangi okul arasında kaybolmadan  SD YURT DIŞI EGİTİM olarak ÜCRETSİZ akademik  analiz ve raporlama yapıyoruz  ve  binlerce secenek arasında o ulkeleri bizzat yasamış öğrenci göndermiş danışman  sirket olarak sizi yormadan hayalinizi  yasatıyoruz .
MESLEK YADA BÖLÜM SECENEGİ YAPAMADINIZ MI ?
SD YURT DIŞI OLARAK HALA BÖLÜMÜNÜ SECEMEMİŞ SİZ ÖĞRENCİLERİMİZİ DE DÜŞÜNDÜ …psikolojik analiz yapma yetkisine sahip psikologlar hazırlanmıs size en uygun meslek ler  analizine katılarak bilimsel ölcme degerlendirme yaparak size en uygun meslegin hangisi oldugun raporunu veriyor ve meslek hakkında  ücretsiz bilgilendirme  veriyoruz isterseniz  de bu bölüme kayıt asamalarında birlikte yol alıyoruz .



 HİZMETLERİMİZ

Bireysel analiz ve akademik danışmanlık ile uygun ülke ve üniversite tespiti
Üniversite başvuru ve kabul süreci yönetimi
Vize başvuru süreci yönetimi
Seyahat organizasyonu
Ucak rezervasyonu
Gecici yada kalıcı konaklama temini
Sehir ,üniversite oryantasyonu
İkamet izni ve diğer resmi başvurularda danışmanlık
Askerlik tecili  ilgili danışmanlık
Siğortalama işlemleri


Hayalinizi gerceklestirme yolunda sd yurt dışı egitim güvencesi ile birlikte ilerleyelim
Güven, kalite ve huzurun adı SD Yurt Dışı Eğitim Danışmanlıgı'dır.
                                 Siz okuyun, basarılarınızla biz gurur duyalım.
  Eğitim için yatırım yapan herkese en içten dileklerimizle başarılar diliyoruz.
                                                               SD YURTDIŞI EĞİTİM
DETAYLI BİLGİ İÇİN -   HAFTA ARASI VE CUMARTESİ GÜNÜ SAAT 9-19 ARASI  ULAŞABİLİRSİNİZ
SD YURT DIŞI EGİTİM OFİS TEL - 0232 441 74 34  
                                     SİRKET  - 0544 656 09 23 - 0507 917 37 50
                          www.sdyurtdisiegitim.com.tr   ADRESİNDEN BİLGİ İSTEK FORMUNU DOLDURABİLİRSİNİZ .DANIŞMANLARIMIZ SİZLERE EN KISA ZMANDA BİLGİ VERECEKLERDİR
                          www.sdyurtdisiegitim.com.tr    ADRESİNİDEN  BİZ SİZİ ARAYALIM FORMUNU DOLDURUN SD DANIŞMANLARI SİZİ EN KISA ZAMANDA ARAYACAKLARDIR

1 yorum:

  1. Bu sayfanızda tanıtım çalışması yapmak istiyoruz. Detaylar için lütfen iletişime geçin. marketing@protranslate.net

    YanıtlaSil