9 Aralık 2013 Pazartesi

İNGİLTERE – UK (BİRLEŞİK KRALLIK) EĞİTİM SİSTEMİ

 İNGİLTERE – UK (BİRLEŞİK KRALLIK) EĞİTİM SİSTEMİ

İngiltere’de nüfusun %99’u okur-yazardır. Ülkede Cambridge ve Oxford gibi çok köklü ve ünlü üniversiteler mevcuttur. İngiltere, eğitimi endüstri haline getirmiş bir ülkedir. Dünyanın farklı bölgelerinden öğrenciler eğitim görmek için bu ülkeye gelmektedir. Özellikle İngilizce öğretimi önemli bir ekonomik sektör halindedir.

İngiltere Eğitim Sistemi
İngiltere’de eğitimin sorumluluğu 2007 yılına kadar Yenilikler, Üniversiteler, Vasıflar Bakanlığında (DIUS-Department for Business İnnovation&Skills) iken 2007 yılında bu bakanlıktan ayrılarak Çocuk, Okul ve Aileden Sorumlu Bakanlığa (DCFS- Department for Children, School and Families) verilmiştir. Bu bakanlık okulöncesinden ortaöğretim mezuniyetine kadar mesleki ve teknik eğitim dışındaki eğitim ile ilgilenmektedir.
Ülkede 21.000 civarında okul, eğitim vermektedir. Bunun 7.000’i dini esaslı (Hıristiyan) okulları, 200’ü vakıf okulları, 200’ü Akademi, 2000’ini özel okullar, geri kalanı da devlet okullarından oluşmaktadır. Okulöncesi ve ilköğretim düzeyinde devlet okullarında karma eğitim uygulanırken özel okulların bazıları sadece kız veya erkek öğrenci kabul ederler. Lise düzeyinde devlet okulları da dâhil olmak üzere kız, erkek okulları şeklinde ayrıma gidilebilmektedir.
Okullar yerel yönetimlere (belediye) bağlı olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Okullar yönetim kurulları aracılığı ile yürütülmektedir. Öğrenci sayısına göre okullara parasal kaynak ayrılmaktadır. Öğretmen maaşları da dâhil olmak üzere okulun tüm giderleri bu kaynaktan karşılanmaktadır. Okulların başarı durumlarına göre bu kaynak azalıp artabilmektedir.
Yaş gruplarına göre eğitim tür ve düzeyleri şemada görülmektedir.



 Eğitim düzeylerine göre;
Okulöncesi eğitim: İngiltere’de çocuklar 3-4 yaşlarında anaokuluyla eğitim hayatlarına başlar. Öğrencilerin %93’ü devlet okullarına giderken, %7’si özel okullara gitmektedir. Zorunlu eğitim 5-16 yaş gruplarını kapsamaktadır. Kuzey İrlanda’da zorunlu eğitim 4 yaşında başlamaktadır.
İlköğretim: Anaokulundan sonraki 5-11 yaş döneminde 6 yıl devam edilen eğitim sürecidir. Infant School bitirildikten sonra, 7-11 yaşlarında Junior School’a devam edilir.
Zorunlu eğitim kademesinde; “İngilizce, Matematik, Fen Bilgisi, Beden Eğitimi, İletişim Teknolojisi, Yabancı Dil, Tarih, Coğrafya, Müzik, Resim” dersleri okutulmaktadır.
Bu devrenin sonunda çocuklar (11+) sınavlarına alınırlar. Bu sınava giren çocuğa bir zekâ testi uygulanmakta, İngilizce kompozisyon yazdırılmakta ve ilkokulda gördüğü derslerle ilgili olarak “Genel Bilgi Testi” uygulanmaktadır.

Lise eğitimi: Devlet okulları veya bağımsız diğer okullardan herhangi birini bitiren öğrenciler, 16 yaşından sonra General Certificate of Secondary Education (GCSE) sınavına tabi tutulurlar. Bu sınavı başarıyla geçen öğrenciler mezun olabilirler. Bu sınav sonunda verilen sertifika Türkiye’deki lise diplomasına eş değerdedir.

Lisans eğitimi: İngiltere’de Türkiye’de olduğu gibi üniversiteye yerleştirme sınavları uygulanmamaktadır. General Certificate of Secondary Education (GCSE) sertifikasını aldıktan sonra üniversiteye başlamak isteyen öğrenciler öncelikle A Level programına başlarlar. Bu evrede öğrenciler 2 yıllık bir eğitim alırlar. Bu eğitim sırasında öğrencinin ilgisi yetenekleri ve de becerileri tespit edilip üniversitede eğitim alabileceği bölüm için yönlendirme yapılır. A Level’i bitiren öğrenciler eğitimleri sırasında aldıkları derslere göre mutlaka bir bölüme yerleştirilir.
A Level’dan sonra gelen, Lisans Programları İngiltere’de 3 yılda bitirilebilinmektedir. Ücretli olan bu eğitim aslında diğer ülkelere oranla çok da farklı değildir. Üstelik Türkiye’de 4 ya da 5 yılda bitirilen bir programı orada 3 yılda bitirebilmek fırsatı size daha kısa zamanda dünyanın en kaliteli eğitim veren ülkesinde bir üniversite bitirme şansı sunmaktadır.

Uluslararası öğrencileri için üniversite eğitimine başlamak biraz farklı prosedürler gerektirmektedir. Üniversitelerin ilk gerekliliği dil yeterliliğidir ve bunu ölçmek için IELTS veya TOEFL gibi uluslararası sınavlardan belli sonuçlar istenir. Öğrencilerin dil seviyesi yeterli değilse bazı üniversiteler kendi bünyelerindeki dil okullarında öncelikle öğrenciyi eğitebilir; bu dönemde ise öğrenci üniversiteye ‘Koşullu Kabul’ alabilmektedir. Bunun haricinde üniversite eğitimi öncesinde öğrencilere ‘Foundation Year’ adı verilen üniversite hazırlığı niteliğinde bir yıllık bir eğitim de sunulmaktadır. Bu eğitim süresinde öğrenciler üniversitede eğitim görmek istedikleri bölümle ilgili eğitim alırken İngilizce yetilerini de geliştirmektedirler. Yeterli niteliklere ulaşan öğrenciler üniversite eğitimlerine başlayabilmektedir.
Türkiye’de olduğu gibi İngiltere’de de yüksek öğrenim veren 2 tür kurum vardır: Birincisi Üniversiteler, ikincisi ise genellikle bir üniversiteye bağlı olarak diploma ya da derece veren Yüksek Okul ya da Enstitülerdir. İngiltere’de bir akademik yıl 3’er aylık 3 dönemden oluşur. Bir akademik yıl Eylül ya da Ekim aylarında başlasa da özellikle uluslararası öğrencilerin okula kabulleri için başlangıç tarihlerinde esneklik gösterilebilmektedir.

Lisansüstü eğitim: Yüksek Lisans derecelendirmesindeki çeşitlilik ve de yüksek eğitim kalitesi birçok öğrenciyi İngiltere’ye çekmektedir. Diploma ve Sertifika alanında eğitim ve yöneticilik gibi birçok konu vardır. Bu program master derecesine hazırlık niteliği taşımaktadır fakat aslında tezsiz bir master derecesiyle aynı eğitim bu programlarda da verilmektedir. Diploma veya Sertifika programları 3 ay ile 1 yıl (hatta 2 yıl) arasında bir dönemde tamamlanabilmektedir.
Bir araştırma master programı 30.000 veya daha fazla kelimelik bir tezle sonuçlanan programlardır. Araştırma master derecesi, MA (Master of Arts) / M.Sc (Master of Science) alanlarını içermektedir. Yapılan çalışmalar ve araştırmalar konunun özelliğine göre bir yıldan üç yıla veya daha fazla süreye kadar değişiklik göstermektedir.

Okulların teftişi
İlköğretim ve orta dereceli okulların teftişi özerk bir kurum olan, Eğitim Standartları, Çocuk Hizmetleri ve Vasıflar Kurumu (OFSTED-Office for Standards in Education) tarafından yapılmaktadır. OFSTED Parlamentoya karşı sorumlu olup eğitimden sorumlu bakanlık (DCSF) dâhil olmak üzere herhangi bir bakanlıkla bir hiyerarşik bağlantısı bulunmamaktadır. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde ders değerlendirmesi yapmaktadır. Bu kurum rehberlik değil sadece teftiş yapmaktadır. Ancak okullardan talep geldiği takdirde tavsiyelerde de bulunabilmektedir.
Başarısız olan okullar ‘Federasyon’ adı altında birleştirilerek tek yönetimle idare edilmektedir. Örneğin iki ve ya daha fazla başarısız okul bir başarılı okulun yönetimine verilerek federasyon oluşturulmaktadır ve böylece başarısız okullar başarılı okulların tecrübelerinden faydalanması sağlanmaktadır. Federasyona dâhil olmak ya okulların kendi kararı ile olur ya da bir OFSTED teftişi sonucu önerilmektedir.
Okulların durumunu ortaya koymak için okulla ilgili veriler toplanmaktadır. Bu verilere göre okullar; “çok iyi”, “iyi”, “kaygı uyandıran okullar” ve “özel tedbirlere ihtiyaç duyulan okullar” şeklinde kategorilere ayrılmaktadır. Buna göre de teftişin sıklığı belirlenmektedir.
“Kaygı uyandıran okullar” yılda üç defa denetlenir. Bu statüden çıkması için okulun iki yılda bir denetlenecek konuma gelmiş olması gerekir. Bir yılda yapılan üç denetimin her birinin sonrasında okula verilen ev ödevlerinin ne kadarının yerine getirildiği gözlenerek iyileşme takip edilir. Eğer bir gelişme yoksa yazı ile iyileşme uyarısı yapılır ve 8 ay süre verilir. 8 ay sonunda bir iyileşme yoksa “özel tedbirlere ihtiyaç duyulan okullar” statüsüne alınır.

Özel tedbirler genelde okulun maddi kaynağının kesilmesi ve okulun kapatılması olarak ortaya çıkar. Kapatılan okulların yerine akademiler (okul personel ve fiziksel olarak yeniden oluşturulur) açılır.
Okulların durumları elektronik ortamda renkli (kırmızı, sarı, yeşil) göstergelerle takip edilir. Kırmızı renkle gösterilen okullar kaygı uyandıran okullardır. Kaygı uyandıran okullar sadece okulun eğitim öğretimindeki başarısızlık değil aynı zamanda okulda öğrenci ve personelin arasındaki ortamın huzurlu olmaması veya okulun güvenliğinin zayıf olması gibi konulardan da kaynaklanabilir.



 Güven, kalite ve huzurun adı SD Yurt Dışı Eğitim Danışmanlıgı'dır.
                                 Siz okuyun, basarılarınızla biz gurur duyalım.
  Eğitim için yatırım yapan herkese en içten dileklerimizle başarılar diliyoruz.
                                                               SD YURTDIŞI EĞİTİM
DETAYLI BİLGİ İÇİN -   HAFTA ARASI VE CUMARTESİ GÜNÜ SAAT 9-19 ARASI  ULAŞABİLİRSİNİZ
SD YURT DIŞI EGİTİM OFİS TEL - 0232 441 74 34  
                                     SİRKET  - 0544 656 09 23 - 0507 917 37 50
                          www.sdyurtdisiegitim.com.tr   ADRESİNDEN BİLGİ İSTEK FORMUNU DOLDURABİLİRSİNİZ .DANIŞMANLARIMIZ SİZLERE EN KISA ZMANDA BİLGİ VERECEKLERDİR
                          www.sdyurtdisiegitim.com.tr    ADRESİNİDEN  BİZ SİZİ ARAYALIM FORMUNU DOLDURUN SD DANIŞMANLARI SİZİ EN KISA ZAMANDA ARAYACAKLARDIR


































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder