9 Aralık 2013 Pazartesi

İTALYADA EĞİTİM

İTALYADA EĞİTİM

 Eğitimin Genel Amaçları

İtalya Eğitim Sistemi’nin genel amaçları şunlardır:
1. Eğitimde özgürlüğü sağlamak
2. Her tür ve düzeydeki öğretim kurumlarını örgütleyerek eğitim ağını oluşturmak
3. Ayrım gözetmeksizin herkese eğitim sağlamak
4. Herkese özel okul açma hakkı tanımak
5. En az 8 yıllık zorunlu ve parasız eğitimi sağlamak
6. Engelli öğrencilerin eğitim hakkının güvencesi olmak
7. Yetenekli öğrencilere maddi destek, burs sağlamak

Eğitim Sisteminin Yapısı
İtalya okul sisteminin yapısı 4 öğretim düzeyini kapsamaktadır. Bunlar;
Okul öncesi eğitim
İlköğretim
Ortaöğretim (I. ve II. kademe)
Yükseköğretim

2006-2007 öğretim yılında, milli eğitim sistemine kayıtlı toplam 9,190,197 öğrenci bulunmaktadır.
Resmi ve özel ilköğretim okullarında bir öğretmene düşen ortalama öğrenci sayısı 9 iken, bir sınıfa düşen ortalama öğrenci sayısı 18’dir. Ortaöğretim birinci kademesinde (ortaokul) bir öğretmene düşen ortalama öğrenci sayısı 8 olup, bir sınıfa düşen ortalama öğrenci sayısı 21’dir.
 Eğitim merkezden yönetilir. Tüm okullar devlete bağlıdır. Merkezi düzeyde belirlenen politikaların, yasaların, yönetim ilkelerinin yerel düzeyde uygulanabilmesi için bölgeler ve yerel yönetimlere yetki verilmiştir.
İtalya Eğitim Sistemi’nin yapısı merkezi, bölgesel ve yerel, okul düzeylerine göre sınıflanır.
Merkezî düzeyde eğitimden 2 bakanlık sorumludur:
 Kamu Eğitimi Bakanlığı: Anaokulu, ilk ve ortaöğretim
 Teknoloji, Bilimsel Araştırma ve Üniversiteler Bakanlığı: Yüksek eğitim ve araştırmadan sorumludur.

Bölgesel ve yerel düzeyde; 20 bölgede, Bölgesel Eğitimi Denetleme Birimi vardır. Yeni açılacak okulların yapılandırılmasında görevlidir.
Okul düzeyinde;
Okul Konseyi (ortaöğretimde)
Yerel Okul Konseyi (anaokulları ve ilköğretimde)
Fakülte Kurulu (üniversitede fakülte düzeyinde) yetkilidir.

Okul Öncesi Eğitim (Anaokulu / Scuola Materna)
1968’den önce anaokulları iller, topluluklar, özel ya da dini kurumlar tarafından yönetilmekteydi. 1968 yasasıyla anaokulları sistemleştirilmiş bir yapı haline getirilmiştir.
Bir yaşından itibaren çocuklar eğitime başlayabilirler. 0-3 yaş arası çocuklar için gündüz bakımevleri mevcuttur. 3 yaşından itibaren çocuklar okul sisteminin ilk aşaması olan anaokullarına gidebilirler.
Sınıfların her birinde 2 öğretmen olacak şekilde en az 15, en fazla 25 çocuktan oluşması gerekmektedir. (maol.meb.gov.tr) Zorunlu değildir.

Zorunlu Eğitim
İtalya’da zorunlu öğretim; 1999-2000 öğretim yılında 8 yıldan 9 yıla, 2007 yılında da 10 yıla çıkarılmıştır. 6 yaşında başlar, 16 yaşına kadar sürer. Zorunlu eğitimin 5 yıllık dönemi ilköğretim, 3 yıllık dönemi ortaöğretim I. kademeyi, 2 yıllık dönemi ortaöğretim II. kademeyi kapsamaktadır.

İlköğretim (Scuola Elementare)
6-11 yaş arası çocukların ilköğretime devamı zorunlu ve devlet okullarında parasızdır. İlköğretim 2 devreye ayrılmıştır. 1.devre 2 yıl, 2. devre 3 yıl sürmektedir. Sınıf tekrarı çok ender durumlarda olur. Okullaşma oranı %100’e varmaktadır. Okulların %92.65’i devlet okullarından; %7.35’i özel okullardan oluşur. Yine öğrencilerin %92’si devlet okullarına; %7’si özel okullara devam eder.



Ortaöğretim (Scuola Media Inferiore)
İtalya Eğitim Sistemi’nde ortaöğretim I. devre ve II. devre olmak üzere 2’ye ayrılır. I. Devre zorunludur. Ortaöğretimde okullaşma oranı % 93.8’dir (2006-2007 öğretim yılı).
Ortaöğretim I. devre (zorunlu)
Eğitim süresi 3 yıl olup parasızdır. 11-14 yaş dönemini kapsamaktadır. Bu eğitim dönemini başarı ile bitirenler ‘Diploma di Licenza della Scuola Media’ derecesini alırlar. Bu devrede öğrencilerin seçeceği mesleğe yöneltme ve rehberlik çalışmaları yapılır. Öğretim yılı 3-4 aylık dönemlere ayrılmıştır ve en az 200 iş günüdür.
Dönem sonlarında yazılı sınav yapılır. Sonuçlar ailelere gönderilir. Ve bu sınavlar sonucunda çocuğun bir üst sınıfa devam edip edemeyeceğine karar verilir. Bu 3 yılın sonunda öğrenciler orta öğretim I. devreyi tamamlayıp orta öğretim II. devreye devam edebilmek için bitirme sınavına girerler. Bu sınav 3 yazılı (İtalyanca, Matematik ve yabancı dil) ve tüm derslerin sözlü sınavlarından oluşur.
Bitirme sınavında başarılı olan öğrencilere belgeleriyle birlikte, ileriki öğrenim yaşamları için görüş ve önerilerde bulunulur. Bu belgede öğrencinin düzeyi, ilgi ve gereksinimleri yazar. Her öğrencinin bu belgesi kişisel dosyasına eklenir.

Ortaöğretim II. devre (zorunlu eğitim sonrası)
2007 yılından beri bu devrenin ilk 2 yılı zorunlu hale getirilmiştir. 14-15 yaş öğrencileri zorunlu eğitimden geçer, 16-19 yaş arası öğretim ise isteğe bağlı devam eder. Bu devre, öğrencilerin yükseköğretime ya da iş yaşamına geçişini sağlar.
II.devre okulları 4 türe ayrılmıştır:

Klasik Lise ve Fen Liseleri: 5 yıldır. Eğitim genel derslerden oluşur. Fen liselerinde son 3 yıl fen ağırlıklıdır.

Güzel Sanatlar Liseleri: 4 yıldır. İlk 2 yıl ortak dersler görülüp sonra figüratif sanatlar ve sahne tasarımı olarak 2 bölüme ayrılır.

Teknik Liseler: (2+3) 5 yıldır. Tarım, ticaret, endüstri vb. bölümleri bulunmaktadır.
Mesleki Liseler: 3 yıldır. İsteyen öğrenciler 2 yıl daha devam etme şansına sahiptir. Devam edenler tekniker unvanını alır. Tarım, sanayi, ticaret, otelcilik vb. bölümleri vardır. Bu okulları bitiren öğrencilere “Olgunluk Diploması” (Matiratura) verilir.

Yüksek Öğretim
Üniversitelere giriş sınavı yoktur. Olgunluk diploması sahibi her öğrenci üniversiteye devam edebilir. 58 devlet üniversitesinin yanı sıra; 17 özel üniversite, 2 uluslararası üniversite, 3 uzmanlaşmış enstitü, 3 teknik üniversite olmak üzere 83 kurumda bu eğitim yürütülmektedir. Alınan eğitime bağlı olarak 4-6 yıl sürer. Alt düzeyde 2-3 yıllık kurumlar da vardır.

Üniversite öğretiminde 3 farklı tür program izlenebilir.
Üniversite diploma programları (2-3 yıl) DU (Corsi di Diploma Universitario) olarak adlandırılan eğitim 3 yılda tamamlanmaktadır. Bu kademe, Türkiye’deki ön lisans eğitimine benzemektedir. Temel amacı öğrencileri belirli mesleki alanlara hazırlamaktır. Eğitim
konuları olarak sağlık, tarım, teknoloji ve ekonomi en önemli alanlardır. Bu alanlarda staj zorunludur.
Diploma sağlayan derece programları (4-6 yıl) İtalya’da ikinci düzey eğitimler CL (Curso di Laurea) olarak adlandırılmakta olup eğitim süresi Türkiye’deki lisans eğitimi gibi alanlara göre 4-5 yıl, tıp ve cerrahi eğitimi ise 6 yıl sürmektedir.
Uzmanlık ve doktora eğitimi sağlayan lisansüstü eğitim programları (1-4 yıl) PL (Post–Lauream) olarak adlandırılır. Master (CP) ve doktora araştırma programı (DR) uygulanır. Bu kademede eğitim süresi devam edilen programa bağlı olarak 1-4 yıldır. Bu eğitim kademesinde programa öğrenci kabulü sınırlıdır. DR programına kabul edilecek öğrenciler seçme sınavlarına katılmak zorundadır. Bunların süresi en az 3 veya 4 yıldır.
CP (Corsi di Perfezionamento) lisansüstü (Post-Lauream) kademesine girse de bazen lisans düzeyi kabul koşulları ile öğrenci alabilmektedir. Master’a benzeyen bu eğitim programının süresi 1 yılla sınırlıdır.

Üniversite düzeyinde olmayan yüksek öğretim;
I. Grup: Güzel Sanatlar Akademileri, Ulusal Dans Akademisi, Konservatuarlar.
II. Grup: Uygulamalı Sinema Merkezi, Merkezi Restorasyon Enstitüsü, Değerli Taşlar İmalatı, Arşiv Okulları, Diplomasi Okulları, Çevirmenlik Yüksekokulları, Askeri Akademiler, Polis Yüksekokulları.
Öğretmenler
Anaokullarında ve ilkokullarda görev yapan öğretmenler 3 yıllık diplomaya sahip olmaları gerekir. Ortaokul öğretmeni olabilmek için iki yıl süreli bir lisansüstü öğrenim gördükten sonra sınava girmeleri gerekmektedir. İlkokul öğretmenleri genel konulara hâkim öğretmenlerdir; ancak bir özel bir konu alanından da sorumludurlar. Ortaokul öğretmenleri uzman öğretmenlerdir. Öğretmenler, devlet memuru statüsündedir.
Genel hatlarıyla İtalyan eğitim sistemine baktığımız zaman, eğitim diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi İtalya’da da çok önemli bir yere sahiptir. Özellikle eğitime daha bir yaşından itibaren başlamaları, bazı okulların cumartesi günleri de açık olması eğitime verdikleri önemi göstermektedir.





 Güven, kalite ve huzurun adı SD Yurt Dışı Eğitim Danışmanlıgı'dır.
                                 Siz okuyun, basarılarınızla biz gurur duyalım.
  Eğitim için yatırım yapan herkese en içten dileklerimizle başarılar diliyoruz.
                                                               SD YURTDIŞI EĞİTİM
DETAYLI BİLGİ İÇİN -   HAFTA ARASI VE CUMARTESİ GÜNÜ SAAT 9-19 ARASI  ULAŞABİLİRSİNİZ
SD YURT DIŞI EGİTİM OFİS TEL - 0232 441 74 34  
                                     SİRKET  - 0544 656 09 23 - 0507 917 37 50
                          www.sdyurtdisiegitim.com.tr   ADRESİNDEN BİLGİ İSTEK FORMUNU DOLDURABİLİRSİNİZ .DANIŞMANLARIMIZ SİZLERE EN KISA ZMANDA BİLGİ VERECEKLERDİR
                          www.sdyurtdisiegitim.com.tr    ADRESİNİDEN  BİZ SİZİ ARAYALIM FORMUNU DOLDURUN SD DANIŞMANLARI SİZİ EN KISA ZAMANDA ARAYACAKLARDIR

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder